dzień 1

Jest to przykładowy jadłospis, dla osób początkujących, zaczynających i nie wiedzących co sobie zjeść. Pamiętam jak ja zaczynałem, strasznie brakowało mi pomysłów, tak więc to jest w celu ułatwienia, a przy okazji pokażę, że paleo wcale nie musi być nudne i niesmaczne :)

Ponadto będę liczył kalorie i składniki pokarmowe - bez węgli też się da!
Nie opisuję jak wykonać poszczególne potrawy ponieważ są one w miarę proste, jak będzie coś trudnego to opiszę.

1. omlet
-3 jaja (około 150g)
-120g parówek (przy wyborze kieruję się najmniejszą ilością konserwantów, a nie największą zawartością mięsa)
-10g smalcu do smażenia
-trochę szczypiorku "do smaku"
całość zawiera: 
637,6kcal ; 34,35b ; 54,55t ; 2,7w 
całość koszt:
3,9zł

2. dwa jabłka (były średnie więc liczmy 300g)
całość zawiera: 
156kcal ; 0,9b ; 0,6t ; 41,4w
całość koszt:
0,8zł



3. schaby z brokułem
-brokuł 500g ugotowany na parze (garnek, sitko, pokrywka) ;)
-360g schabu pokrojonego w dość grube plastry - lekko podsmażony i duszony
-10g oleju kokosowego do smażenia
-przyprawy do smaku, ja dałem trochę pieprzu, słodką paprykę i sól himalajską

całość zawiera:
854kcal ; 88,5b ; 85t ; 26w
całość koszt:
10,3zł



4. placki z bananów
-2 banany
-2 jajka
-3/4 łyżki mąki kokosowej (opcjonalnie)
Wszystkie składniki zmiksować na gładką masę. Można smażyć z użyciem oleju kokosowego lub wylać na blaszkę do pieczenia (wyłożoną papierem) duży placek i zapiec :)

Całość zawiera:
610kcal ; 17,3b ; 32,1t ; 60,4w 
Całość koszt:
3zł




Dzień 1:
2257kcal ; 141,05b ; 172,25t ; 130,5w
Cena: 18zł

Jak widać kaloryczność dość spora, białka dużo, tłuszczu ogromne wręcz ilości, a węglowodanów minimalna dawka potrzebna do pracy mózgu ;) Cenowo też nie jest źle :)  

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty