dzień 3

Jest to przykładowy jadłospis, dla osób początkujących, zaczynających i nie wiedzących co sobie zjeść. Pamiętam jak ja zaczynałem, strasznie brakowało mi pomysłów, tak więc to jest w celu ułatwienia, a przy okazji pokażę, że paleo wcale nie musi być nudne i niesmaczne :)

Ponadto będę liczył kalorie i składniki pokarmowe - bez węgli też się da!

Nie opisuję jak wykonać poszczególne potrawy ponieważ są one w miarę proste, jak będzie coś trudnego to opiszę.

PRZEPRASZAM ŻE DOPIERO DZISIAJ ALE MAM PROBLEMY Z INTERNETEM :/


1. brownie bananowe
-3 duże bardzo dojrzałe banany
-3 jaja
-6 łyżek mąki kokosowej (jeżeli ktoś nie lubi/lubi kokosu to można dać mniej/więcej - wg uznania)
-4 łyżki kakao

Nie mając blendera, banany rozgniotłem widelcem w misce, następnie zmiksowałem. Dodałem jajka i znowu zmiksowałem. Wsypałem kakao i mąkę kokosową, po czym, znowu zmiksowałem. Piekłem około 50 minut w temperaturze 170 stopni z termoobiegiem. Czas pieczenia zależy od wielkości blachy i składników. Im ciasto grubsze/wyższe tym czas dłuższy :) Efekt musi być taki sam: po wsadzeniu wykałaczki musi wyjść sucha.

Przygotować można również polewę np z mleczka kokosowego, kakao i oleju kokosowego, ja jednak wolę "na sucho". Mi w udziałach przypadło niestety tylko pół ciasta ;)
Całość zawiera:
1112kcal ; 33,3b ; 57,2t ; 122,1w   /:2
Całość cena:
5zł   /:2



2. Gulasz wieprzowy z wątróbką

-300g łopatka wieprzowa
-300g wątróbki
-200g marchewki
-pietruszka suszona (natka), sól himalajska, ziele angielskie, ostra papryka, liść laurowy


Na paleo jest mały problem co do zagęszczania gulaszy/zup itp. można dodać cukinię/kabaczka/dynię i rozgotować :) Wtedy powstanie gęsty sos :) Ja niestety nie miałem takiej możliwości, więc pokroiłem wszystko w kostkę i dusiłem w sosie własnym od czasu do czasu podlewałem wodą aby się nie przypaliło. Można tutaj też wykorzystać bulion z obierek - jest zdrowy i na pewno podkreśli smak potrawy.

Całość zawiera:
936kcal ; 129,8b ; 36,4t ; 18w
Całość koszt:
5,4zł



3. cztery jabłka
Całość zawiera:
320kcal ; 2b ; 1,2t ; 84w
Całość cena:
2zł


Dzień 3:
1812kcal ; 148,45b ; 66,2t ; 163w
Cena: 9,9zł


Jakoś niespecjalnie miałem ochotę na jedzenie czegoś bardziej treściwego, więc 4 jabłka przez cały wieczór zaspokoiły mój apetyt wystarczająco "aby przetrwać do rana" :D

Komentarze

Popularne posty